Advokatfirmaer er der mange af her til lands, og de er alle stiftet med det formål at bidrage med juridisk service til borgere, såvel som til virksomheder. For at drive en god advokatvirksomhed er det vigtigt, at der er styr på forretningsgange og processer. Til formålet er det nærmest uundværligt for enhver advokatvirksomhed at have adgang til et godt CRM. Lad os se nærmere på, hvorfor det forholder sig sådan, lige her.
Et såkaldt CRM-system er som nævnt uundværligt ikke blot for advokatvirksomheder, men i virkeligheden for stort set alle virksomheder. Store som små. Men hvad er crm systemer egentlig for noget, spørger nogle så måske. Et CRM-system er egentlig blot et system, man benytter for at holde styr på alle ens kunder, samt de relationer man har haft med dem. Som sådan kan alle interaktioner, fakturaer, samtaler etc. samles i netop ens CRM-system. Det er ekstremt smart, og det gør det ikke mindst langt mere smidigt at drive sin virksomhed og holde kontakten med kunderne ved lige.
Selv i dag ser man til tider eksempler på store virksomheder, som endnu ikke har implementeret brugen af CRM i deres daglige forretningsgange. Det fører ofte til nærmest kaotiske tilstande, hvor de forskellige ansatte totalt mister overblikket over kunderne, samt de interaktioner man har haft med dem.
Hvis du selv driver advokatvirksomhed, så er det derfor essentielt at dette ikke sker for jer. Det er derfor en rigtig god idé for jer øjeblikkeligt at investere i et godt CRM-system. Har I allerede et implementeret hos jer, så benyt i stedet lejligheden til at få lavet et servicetjek af dette. Fungerer det, som det skal? Eller er der måske visse services som jeres nuværende system ikke tilbyder, og som konkurrenters på den anden side gør? Så overvej at skifte.